6 tips om je collega's zo snel mogelijk te tonen wat je waard bent

Vrijdag 18 augustus 2017

Bij de meeste jobs duurt het drie tot zes maanden voordat je het gevoel hebt dat je weet wat je aan het doen bent. Panikeer dus niet als je na enkele weken de indruk krijgt dat je verloren loopt. Je bent aangenomen voor de job en daar is een reden voor; geloof dus in jezelf. Het komt wel goed. Maar het vraagt tijd. Om in die eerste periode van onzekerheid toch aan je collega’s te tonen wat je waard bent, kan je alvast beginnen met deze tips.

Checklist na je eerste werkweek

Woensdag 16 augustus 2017

Zit ik op mijn plaats ? Het is normaal dat je na een week nog niet volledig ingewerkt bent en dat je nog een beetje je ritme moet vinden. Het is daarom een goed idee om voor jezelf dit lijstje te overlopen als je terugkijkt op je eerste week; een eerste check-up om te weten of je tot nu toe goed bezig bent en of je op de goede plaats zit.

Je eerste dag: 10 tips om een goede indruk te maken

Vrijdag 11 augustus 2017

Een nieuwe job: het is inspirerend maar ook intimiderend. De eerste dag, de eerste week... Velen kijken er tegenop. Wil je je snel op je gemak voelen en de onderneming beter leren kennen? Volg dan deze tips om de eerste dagen zonder kleerscheuren door te komen.

Nieuwe job? Vergeet je netwerk niet.

Woensdag 2 augustus 2017

Je hebt een nieuwe job gevonden, je kan dus stoppen met netwerken? Niet helemaal. Lees hier waarom het belangrijk en nuttig is om je netwerk op de hoogte te stellen van deze nieuwste ontwikkeling in je professionele leven, en om ook daarna nog je netwerk te blijven onderhouden.

Whitepaper: Re-integratie van langdurig zieken

Maandag 3 juli 2017

Re-integratie biedt de noodzakelijke ondersteuning aan werknemers, maar ook aan leidinggevenden en HR-verantwoordelijken. Het is een belangrijke tool op weg naar duurzame inzetbaarheid van werknemers en wint daarom aan belang. Onze experten geven in deze whitepaper antwoord op 11 veelgestelde vragen rond re-integratie van langdurig zieken.

Het digitale tijdperk: impact op organisatiemodel én werkvloer

Dinsdag 20 juni 2017

‘Nieuw in het kwadraat’, zo bestempelt prof. Geert Van Hootegem de uitdagingen waarvoor we staan op de arbeidsmarkt. “We moeten anders organiseren en beter werken.” Dat betekent volop investeren in ‘21e-eeuwse vaardigheden’, benadrukt de VDAB op het colloquium van HRPublic, Ascento en t-interim. Stad Antwerpen, FOD Mobiliteit en de belastingdienst van Estland vertellen hoe zij de weg naar digitalisering en anders werken aanpakken. Een verslag van een goed gevulde ochtend vol praktijkvoorbeelden in het UBI Center in Leuven.

Het assessment center: mysterie ontrafeld

Woensdag 31 mei 2017

Vaak stellen we bij deelnemers vast dat er een waas van mysterie hangt rond het begrip “assessment center”. En dat mensen hun assessment bijgevolg tegemoet treden met bedenkingen en vooroordelen die niet per se helemaal correct zijn. Maar hoe zit de vork nu juist in de steel?

Whitepaper Outplacement: Positief werken aan duurzame inzetbaarheid

Woensdag 24 mei 2017

Vanuit de praktijk stellen we vast dat bedrijfsleiders en HR heel wat vragen hebben bij outplacement. Steeds meer mensen passen namelijk niet meer in het nieuwe businessmodel. Vaak ontstaat er de nood aan interne of externe (her)oriëntering. Hier komt dus in- en outplacement in zicht.

Ascento biedt een aantal antwoorden op de meest prangende vragen: hoe kunnen we outplacementbegeleiding best aanpakken om mensen naar een duurzame loopbaan te begeleiden? Of hoe kunnen we een ontslag zelfs vermijden? 

Hans Smellinckx en Patrick De Wachter versterken t-groep

Maandag 15 mei 2017

HR-dienstverlener t-groep stelt Hans Smellinckx aan als nieuwe Marketing & Business Development Manager. Daarnaast wordt Patrick De Wachter de nieuwe CIO bij t-groep België en Nederland. De aanwervingen passen binnen het nieuwe groeiplan, waarbij volop wordt ingezet op lokale aanwezigheid en de digitalisering van de dienstverlening.